Betonarme-Çelik Proje Teknik Şartnamesi ektedir.
İyi çalışmalar dilerim.
İndirme Linki;Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Üye Ol veya
Giriş YapEkran Görüntüleri;BETONARME-ÇELİK PROJE TEKNİK ŞARTNAMESİ1.A.İLGİLİ STANDARTLARHesapların yapımında uygulanacak standart ve yönetmelikler :
-TS 498 (Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri),
-TS 500 (Betonarme Yapıların Hesap ve Yapım Kuralları)
-TS 648 (Çelik Yapıların Hesap ve Yapım Kuralları ),
-TS 4561 (Çelik Yapıların Plastik Teoriye Göre Hesap Kuralları),
-TS 3357 (Çelik Yapılarda Kaynaklı Birleşimlerin Hesap ve Yapım Kuralları) ve
-DBYBHY (Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik)
İlgili standartlarda verilen kuralların farklı olduğu özel durumlarda , DBYBHY’teki kurallar esas alınacaktır.
1.B.YÜKLERİN BELİRLENMESİÇelik yapıların tasarımında dikkate alınan yükler;
– Sabit Yükler
– Hareketli Yükler
– Kar Yükü
– Sıcaklık Farkı Etkileri
– Rüzgar Yükleri
– Deprem Yükü
Analizlerde kullanılacak yük değerleri, tasarımda kullanılacak standart/yönetmeliklerle uyumlu olmalıdır.
• SABİT YÜKLERYapının inşaasında kullanılan tüm sabit malzemelerin oluşturduğu kalıcı yüklerdir.
Bunlar;
– Taşıyıcı sistem zatİ ağırlıkları
– Sabit bölme duvarlar
– Sabit cephe ve diğer bölücü elemanlar
– Sıva, yer kaplaması duvar kaplaması v.b
Yapının analizine başlamadan önce mutlaka, her bir kısım (döşeme, çatı, merdiven vs.) için yük analizi yapılmalıdır ;
• HAREKETLİ YÜKLERİnsanların, mobilya ve eşyaların, taşıtların oluşturduğu, kısa veya uzun süreli
yüklerdir. TS 498 standardında her mekan için ayrı ayrı belirtilmiştir.
Hareketli yükler, yapıların analiz ve tasarımlarında düzgün yayılı yük olarak idealize edilir ;
TS 498 standardında yer alan okul binalarında hareketli yükler ;
– 350 kg/m2 (sınıflar)
– 500 kg/m2 (koridor ve merdivenlerde)
Döşeme üzerindeki 10~11 cm kalınlığında tuğla bölme duvarlar, şerit yük olarak dikkate alınabileceği gibi 150 kg/m2 değerinde hareketli yük olarak alınabilir. Eğer hareketli yük ağır yük sınıfında ise ihmal edilebilir.
1.C.TAŞIYICI SİSTEM SEÇİMİMimari ve statik proje kolon sistemleri uyumlu olacak. Mevcut mimari avan projesine göre yapılan mimari uygulama projesine göre (Bursa Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü onaylı) çelik proje oluşturulacaktır.
Mimari projedeki kat planları ile statik projedeki kalıp planları uyumlu olacak.
Mimari proje ile statik proje toplam ve aks ölçüleri uyumlu olacak.
Yapıda, birden fazla kat boyunca uzanan düşey taşıyıcı eleman olmalı.
Kullanılan hesap programı, bu tür bir analiz için uyumlu olacak.
Hesap verileri bu tür bir analize uygun şekilde girilmiş olmalı.
Taşıyıcı sistem tasarımı deprem davranışı açısından uyumlu olacak.
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik’te bina yüksekliğine ve deprem bölgesine göre izin verilen taşıyıcı sistemlerden biri seçilmiş olmalı.
Yapıda, rijit diyafram varsayımını geçersiz kılacak yoğunlukta döşeme süreksizlikleri veya planda çıkıntılar oluşturulmasından kaçınılmış olmalı. (Her ne kadar yatay kuvvetlerin düşey taşıyıcı elemanlara güvenle aktarıldığı hesapla gösteriliyorsa da) Düşey taşıyıcı elemanlarda ani rijitlik değişimi (herhangi bir kattan itibaren perdenin üst katlarda kolonlara dönüşmesi gibi) oluşturulmasından kaçınılmış olmalı. (Her ne kadar hesap sonucunda kesitler yeterli gözüküyorsa da) Kapalı bina çıkmalarında kolonların uçları sürekli kirişlerle bağlanıp çerçeve oluşturulmuş olmalı.
Bina yüklerinin bileşkesi ile temel alanının ağırlık merkezi birbirine yakın veya çakıştırılmış olmalı. Gerekli durumda genleşme etkilerine karşı yapı dilatasyon derzleriyle ayrılmış olmalı.