2 katlı betonarme okul binasının güçlendirilmesi - Prof.Dr. Haluk Sucuoğlu

Başlatan FloraForumun Yapı Anabilim Dalı

Yanıt: 0
Gösterim: 3216
Son İleti 02 Şubat 2016, 10:08:39
Gönderen: Flora
Sap2000 ile 11 katlı Binanın Eşdeğer Deprem Yükü İle Deprem Hesabı

Başlatan osmanbayrakForumun Sap2000

Yanıt: 14
Gösterim: 11656
Son İleti 30 Nisan 2019, 18:17:13
Gönderen: bamby73
Tek katlı 3 döşemeli asmolen proje el hesabı olan var mı acill!

Başlatan ozgunForumun Proje Havuzu

Yanıt: 0
Gösterim: 1921
Son İleti 27 Kasım 2017, 18:05:49
Gönderen: ozgun

‘3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’ Etüdü için 35 Milyon Lira Ayrıldı

erhanbaytak · 1971

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı erhanbaytak

  • Root Administrator
  • Yazar
  • *
    • İleti: 496
    • +153/-0
    • Medeniyet Mühendisleri
‘3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’ Etüdü için 35 Milyon Lira Ayrıldı

İstanbul’un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan “3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli” projesi için 35 milyon liralık bütçe ayrıldı. Ayrılan bütçeden 7 milyon 500 bin lira bu yıl kullanılacak.

İstanbul’un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için ayrılan 35 milyon liralık bütçenin 7 milyon 500 bin lirası bu yıl harcanacak.



2016 Yılı Yatırım Programından derlenen bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından geçen yıl ihalesi yapılan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nde ilk adım olarak etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 35 milyon lira bütçe ayrıldı. Bu yıl 7 milyon 500 bin lira harcanması planlanan proje kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması amaçlanıyor.

İstanbul Boğazı’nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.

İnci̇rli̇’den Söğütlüçeşme’ye

Tünel büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası’nda E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası’nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2×2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

14 daki̇kada geçi̇lecek

Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası’nda İncirli’den, Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap