Aşınma Çeşitleri

Başlatan Medeniyet MühendisiForumun Makine Mühendisliği

Yanıt: 0
Gösterim: 3714
Son İleti 10 Ocak 2015, 17:53:02
Gönderen: Medeniyet Mühendisi
Dağların Sonunu Getiren Aşınma (Erozyon) Ne Kadar Etkindir!

Başlatan Medeniyet MühendisiForumun Jeoloji-Jeofizik Mühendisliği

Yanıt: 0
Gösterim: 2731
Son İleti 09 Aralık 2014, 10:40:52
Gönderen: Medeniyet Mühendisi

Aşınma Deneyi - Los Angeles - (Ulaştırma)

Medeniyet Mühendisi · 15598

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Medeniyet Mühendisi

  • Admin
  • Yazar
  • *
    • İleti: 1991
    • +43/-2
    • Medeniyet Mühendisleri
Aşınma Deneyi - Los Angeles - (Ulaştırma)
 
Aşınma Deneyi

Bu deney, agregaların aşınmaya karşı ne kadar dayanıklı olduğunu gösterir. Kaba agreganın aşınması, aşındırıcı bir yük kullanılarak Los Angeles makinesi ile tayin edilir. Aşındırma deneyi sonucunda elde edilen veriler ile malzemenin yol yapımında kullanıma uygun olup olmadığı konusunda fikir edinilebilir.

Malzemeler

• 11 adet demir veya çelik küre çapı 4,68 cm, ağırlığı 462 gram olan

• Kap

• Elek (no:12)

• Los Angeles aleti

• Tartı

• Agrega

• Etüv

Deneyin Yapılışı

Deneye sokulacak malzemenin sığacağı büyüklükte bir kap alınır. Kabın darası tartıda belirlenerek kaydedilir (262 gr).Yabancı maddelerden ve tozlardan arındırmak için yıkanmış olan agrega etüv de kurulduktan sonra 5000 gr olacak şekilde kaba alınır. Los Angeles aletine 5000 gr agrega ile 11 tane çelik veya demir küre konulur(Her bir kürenin ağırlığı 462 gr’dır). Los Angeles aleti; 2 ucu kapalı, iç çapı 71 cm ve iç uzunluğu 51 cm olan içi boş çelik bir silindirden ibarettir. Silindir içinden geçmeyen aksla yatay durumda dönmeyi sağlayacak şekilde yapılmıştır. Los Angeles aletinin kapağı 4 tarafından kapatılır. Aletin alt kısmına çelik raf konulur. Bu işlemler tamamlandıktan sonra Los Angeles aleti 500 tur döndürülmek üzere 15 dakika boyunca çalıştırılır. Belirli aralıklarla deney düzeneği kontrol edilir. Sürecin sonunda makine durdurularak içersindeki bütün agrega kaba boşaltılır. Daha sonra elekte (12 nolu) elenerek yeterli büyüklükteki agregalar tek bir kapta toplanır. Tartım işlemi tekrar gerçekleştirilir.


Tartım sonucu kaydedilir (3796 gr = Agrega + Dara).

Baştaki toplam agrega miktarı: 5000 gr


Kabın ağırlığı: 262 gr

Deney soncunda elekte kalan agrega miktarı: 5262 - 3796 = 1466 gr

Granülometri sınıfı: B (500 Devir)

AK: Aşınma Kaybı

B: İlk Ağırlık

C: Son Ağırlık

AK(%)=((İlk ağırlık (B)- Son Ağırlık(C))/İlk Ağırlık(B)) x 100


B=5000 gr

C=3796 – 262=3534 gr

AK(%)= 5000 – 3534 x 100 => AK(%)=29,32.............Aşınma kaybı %29,32’dir.


 
İndirme Linki;
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2018, 19:10:24 Gönderen: erhanbaytak »

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap