Etabs analiz sonuç yorumu hakkında...

Başlatan bobsantinoForumun Etabs

Yanıt: 4
Gösterim: 2107
Son İleti 31 Ağustos 2020, 14:48:35
Gönderen: bobsantino
ETABS döşeme analiz farklılığı

Başlatan furkanelbir24Forumun Yardim Bolumu

Yanıt: 2
Gösterim: 1270
Son İleti 27 Ekim 2022, 23:26:32
Gönderen: furkanelbir24
MODAL ANALİZ....

Başlatan ahmetcelikkolluForumun Makaleler - Tezler

Yanıt: 7
Gösterim: 8137
Son İleti 07 Ocak 2019, 15:14:10
Gönderen: prdtronbu

Analiz hatalarımı düzeltmemde yardımcı olabilir misiniiiz ?

rotinda · 5664

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rotinda

  • Çaylak
  • **
    • İleti: 5
    • +0/-0
KB127,KB115,KB224,KB214 Kirişlerindeki Nmaz aşıldı, RD09 döşemesindeki donatı yetersiz ,S01 kolonundaki hataları bir türlü düzeltemedim. Yardımcı olabilir misiniz ? Projede başka hatalarım varsa bilgilendirirseniz sevinirim. Böyle böyle öğrenecez programı sanırım :/

data: Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap



« Son Düzenleme: 04 Ekim 2017, 14:29:06 Gönderen: Medeniyet Mühendisi »



Çevrimdışı Medeniyet Mühendisi

  • Admin
  • Yazar
  • *
    • İleti: 1991
    • +43/-2
    • Medeniyet Mühendisleri
yarın gün içinde dönüş yapabilirim. Acelesi yoksa

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap


Çevrimdışı rotinda

  • Çaylak
  • **
    • İleti: 5
    • +0/-0
Olur tabi. Teşekkürler



Çevrimdışı Medeniyet Mühendisi

  • Admin
  • Yazar
  • *
    • İleti: 1991
    • +43/-2
    • Medeniyet Mühendisleri
hocam ciddi sıkıntılar değil. öncelikle söyleyeyim muhtemelen dediğim düzeltmeleri yaptığınızda sorunlar ortadan kalkacaktır. Modellemede ki hataları yazıyorum aşağıya

1- 4m açıklıktan fazla olan döşemeleri kaset döşeme olarak tanımlayıp ikincil kirişi atmanız gerekiyor. Aşağıda örnek kaset döşeme resmi koyuyorum.



2- Hata veren kirişlerinize baktım genelde nervür yönleri bu kirişlere biniyor. burada yapmanız gereken nervür yönünü değiştirerek yük aktarımını diğer kirişlere aktarmanız.

3- Sehim hatası (S) veren kirişlerinizin boyutlarını arttırmanız gerekiyor.

4- Düzgün bir model için kolon ve kirişlerin düğüm noktalarını mümkün mertebede birleştirin. Bu nokta aks kesişim noktaları olabilir.
Mesela aşağıda sizin projeden aldığım bir ekran görüntüsü mevcut. Kirişlerin düğüm noktalarının her biri bir yerde Kırmızı yuvarlaklar)
ve kirişler sürekli değil mavi karalanan yerlerin kolondan sonra devamı yok bu da kolonlar da B hatasını oluşturabilir. Yani kısacası Kirişler sürekli olmalı.



Şuan gördüğüm temel hatalar bunlar. Aklınıza takılan başka birşey varmı bilmiyorum. Olursa buradan sorabilirsiniz.

İyi çalışmalar.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap


Çevrimdışı rotinda

  • Çaylak
  • **
    • İleti: 5
    • +0/-0
S01 kolonuna çok fazla donatı atıyor program. nedeni ne olabilir ?



Çevrimdışı Medeniyet Mühendisi

  • Admin
  • Yazar
  • *
    • İleti: 1991
    • +43/-2
    • Medeniyet Mühendisleri
Kısaca şöyle yanıtlayayım net olması açısından.
Kütle merkezi ve Rijitlik merkezi birbirinden uzaklaştıkça bu sorunla karşılaşmanız kuvvetle muhtemeldir.


Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap


Çevrimdışı rotinda

  • Çaylak
  • **
    • İleti: 5
    • +0/-0
Teşekkürler yardımlarınız için



Çevrimdışı a_bulut06

  • Proje Timi
  • Yazar
  • *****
    • İleti: 153
    • +3/-0
    • Cinsiyet: Bay
merhaba, modelinizi gözden geçiriniz konsol döşemeleri nervür ile girmeyiniz, bknz= Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap . ayrıca çatı ve makine kat tavanı kirişlerde duv ar yükü görülüyor. merdivende ise hiç bir bağımlılık söz konusu değil. yapıdan ayrı çözecekseniz mesnet koşulu tanımlanamız lazım. döşemelerde asmolen için hafif malzeme kullanırsanız kaplama yükünü azaltıp sistemde rahatlık yapabilirsiniz. ayrıca döşemeye basan duvar var ise (mimariyi göremedik) hareketli yük olarak tanımlayabilirsiniz.  ayrıca radye temel kuyusu girmenize girek yoktur. bknz= Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap . mod sayısını düşürerekde analiz süresini kısaltabilirsiniz. ts498 hareketli yük azaltmasını kullarak bir nebzede olsa rahatlık sağlabilirsiniz. kolay gelsin