3DMax- VRay - Malzeme Arişivi

Başlatan sherlock holmesForumun 3D Studio Max

Yanıt: 10
Gösterim: 9281
Son İleti 02 Ocak 2015, 12:40:09
Gönderen: erhanbaytak
3DMax Türkçe Eğitim Kitabı - ( 340 Sayfalık Kitap - pdf)

Başlatan Medeniyet MühendisiForumun 3D Studio Max

Yanıt: 1
Gösterim: 10287
Son İleti 22 Haziran 2019, 17:00:38
Gönderen: tasiyici
3DMax Eğitim Seti Programı (Alternatif)

Başlatan lord_bladeForumun 3D Studio Max

Yanıt: 10
Gösterim: 8884
Son İleti 26 Haziran 2015, 16:34:33
Gönderen: lord_blade

3DMax Görsel Eğitim Seti (54 Adet Video)

unknown · 6751

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı unknown

  • Çaylak
  • **
    • İleti: 14
    • +0/-0
: 27 Ağustos 2014, 09:47:07
3DMax Görsel Eğitim Seti (54 Adet Video)


Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap


İzleme Linki;
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap

Görsel Eğitim Seti
3DMax Programına ait ilk görsel eğitim setini yayınlıyoruz. Bu tip güzel kaynaklara her zaman ulaşamayacağınızı ve bu tip setleri herkesin paylaşmayacağını bilmeniz gerekir.  Görsel Eğitim setimizin devamı gelecektir. Aşağıda sizinle paylaşılan eğitim setinde 54 adet video vardır. İndirme linkine en alttan ulaşabilirsiniz.





Genel Bilgi
3D Studio Max, Autodesk tarafından geliştirilen bir 3B modelleme, görselleştirme ve animasyon programıdır. MSDOS ortamında çalışan 3D Studio yazılımının devamı olan 3D Studio Max'in son sürümü, 2014 yılında çıkan 3DS Max 2014'tür.

Gelişmiş eklenti desteği ve kolay kullanımı ile 3DS Max, 3B modelleme yazılımları arasında en yaygın kullanıma sahip uygulamalardan biridir. Gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştiricilerinin gözdesi haline gelmiştir. Film özel efektleri, mimari sunumlar ve endüstriyel tasarım sunumları gibi alanlarda da yaygın olarak kullanılmaktadır.

Tarihçesi
DOS ortamında çalışan ilk sürümü Yost Group tarafından üretilmiş ve Autodesk tarafından yayımlanmıştır. 3D Studio 4. sürümünden sonra Windows NT platformu için yeniden yazılmış ve "3D Studio Max" adını almıştır. Bu versiyon ise Kinetix tarafından piyasaya sürüldü, Kinetix, Autodesk'in alt kuruluşu olan Medya ve Eğlence bölümüydü. Yazılım daha sonra geliştirilmeye devam etti ve ismi kısaltılarak "3DS Max" olarak değiştirildi.

Temel özellikler
3DS Max, parçacık sistemleri, karakter modelleme araçları, hareket yakalama araçları ve gelişmiş denetçiler gibi özellikleriyle tek bir pakette çok sayıda özelliği sunmaktadır. Ayrıca MAXScript adında tümleşik bir programlama dili vardır.

Modelleme
3DS Max çok sayıda temel nesneyi hazır olarak sunar. Mimari tasarımlar için de duvar, kapı, pencere ve merdiven gibi bileşenleri ölçülerini kolayca değiştirerek projeye eklemek mümkündür. 3DS Max ayrıca poligonal modelleme, NURBS modelleme, yüzey modelleme gibi teknikleri destekler.

Animasyon
3DS Max'in animasyon kontrolleri ile nesnelerin tüm özellikleri, materyaller, kameralar, ışıklar ve çevre özellikleri zaman içinde değiştirilebilir ve Curves Editor ile tüm bu özellikler üzerinde tam bir kontrol sağlanabilir. Değişken grafiklerinin Bezier eğrileriyle kontrol edilebildiği bu editör ile karmaşık animasyonların üstesinden gelmek mümkündür.

3DS Max, animasyon için klasik anahtar kare yöntemini kullanır. Zaman doğrusu içinde farklı noktalarda verilen değerler arası geçişi otomatik olarak yapar ve Curves Editor ile bu geçişlere ince ayarlar yapılmasına olanak verir.

Ters Kinematik çözümleyicisi ile birbirleriyle bağlantılı hareket eden objeler arası ilişkiler kolayca çözümlenir ve kare anahtarlama yöntemi ile kompleks mekanizmaların animasyonu yapılabilir. Ayrıca, pozisyon, bakış, yüzey, bağlanma, tutunma ve yönelme kısıtlayıcılarıyla gelişmiş animasyonlar yapılabilir.

Animasyon için kullanılabilecek diğer özellikleriyse uzay saptırıcıları ve niteleyicilerdir. Uzay saptırıcıları kendilerine bağlanan objelere, bükme, patlatma, rüzgar ve yerçekimi gibi etkileri uygularlar. Niteleyiciler ise modellemede kullanıldıkları gibi animasyon için de objeleri zaman içinde değiştirmede kullanılabilirler.

3DS Max'in en güçlü özelliklerinden biri de Havoc tarafından yazılan ve pek çok oyunda kullanılan ünlü fizik motoru Rreactor'dür. Reactor ile yerçekimi etkisiyle düşme, esneme, sıçrama gibi fizik benzetimleri yapılabilir.

Rendering
3DS Max'in en zayıf yönü tümleşik render motorunun Maya, Cinema4D, Lightwave ve SoftImage gibi programlara göre daha kötü sonuçlar vermesiydi. Autodesk bu sorunun üstesinden gelmek için daha önce ayrı bir ürün olarak satılan Mental Ray'i 3DS Max'e dahil etti. 6. sürümden itibaren tüm 3DS Max sürümleriyle birlikte piyasadaki en güçlü render motorlarından biri olan Mental Ray'i kullanmak mümkün. Ayrıca, 3DS Max ile 3. parti render motorları da kullanılabiliyor, bunlardan bazıları; V-Ray Renderer, Maxwell Render, Brasil r/s ve finalRender'dır.
« Son Düzenleme: 07 Mart 2015, 22:40:27 Gönderen: Medeniyet Mühendisi »



Çevrimdışı gLsh

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • +0/-0
    • E-Posta
Yanıtla #1 : 25 Eylül 2014, 23:23:18
indiremiyorum bu seti yardım edebilirmisiniz ?



Çevrimdışı Medeniyet Mühendisi

  • Admin
  • Yazar
  • *
    • İleti: 1991
    • +43/-2
    • Medeniyet Mühendisleri
Yanıtla #2 : 25 Eylül 2014, 23:29:08
gülşah hanım
Bu konudaki link sadece izlemek için
aşağıda vermiş olduğum linke tıklayarak alternatif konudan indirebilirsiniz.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap