Demiryolu Çıkmış Sınav Soruları

Başlatan ahmetForumun Ulaştırma Anabilim Dalı

Yanıt: 0
Gösterim: 9220
Son İleti 15 Şubat 2015, 15:38:38
Gönderen: ahmet
DEMİRYOLU HEMZEMİN GEÇİTLERİNDE ALINACAK TEDB. VE UYG. ESASLARI HAK. YÖNETMELİK

Başlatan Medeniyet MühendisiForumun Ulaştırma Anabilim Dalı

Yanıt: 0
Gösterim: 2846
Son İleti 13 Haziran 2014, 16:01:00
Gönderen: Medeniyet Mühendisi
Toprak İşleri ve Demiryolu Ders Notları

Başlatan acagrikForumun Ulaştırma Anabilim Dalı

Yanıt: 3
Gösterim: 10407
Son İleti 09 Mayıs 2018, 11:08:16
Gönderen: civileng70

Demiryolu altı sanat yapıları hareketli yük aktarımı

kremlingo · 2073

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kremlingo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • +0/-0
    • E-Posta
İyi günler sevgili meslektaşlarım,


Demiryolu hattı altında yapılacak menfez ve altgeçit projeleri için kendimi geliştirmek adına çalışıyorum.Elimde bir kaç proje var yönetmeliklerle paralel kontrollerini sağlıyorum fakat anlayamadığım birşey var.


7 x 5 m alt geçit projesi.üzerindeki dolgu 1.5 m olarak belirtilmiş.Üzerindeki hareketli yük LM 71 yük modeli olarak geçilmiş.Bu modele göre katar yükünü 15,60 t/m olarak kullanmaktayız.Fakat 1,5 m dolgu için bu yük yapı üzerine 4.70 t/m olarak yansıtılmış.Dolgu yüksekliği arttıkça da hareketli yükte azalma mevcut.9m dolgu yüksekliğinden sonra ise yapı üzerindeki hareketli yük 0.00 t/m olarak belirtilmiş.Benim anlayamadığım ise bu yük modeline göre dolgu altındaki yapıya hareketli yük nasıl aktarılmış.


Resimleri ekledim.Yardımlarınızı beklemekteyim.


İyi günler dilerim.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap



Çevrimdışı kremlingo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • +0/-0
    • E-Posta
Yardımcı olabileceklere şimdiden teşekkür ederim.Günceldir.



Çevrimdışı erenahmet95

  • Azimli
  • ****
    • İleti: 57
    • +0/-0
Dolgu yuksekligi arttikca yapiya gelen yukler lineer olarak artmiyor aslinda.
Cunku o dolgu gelecek yuku bir nevi sonumleyip alt taraftaki yapiya etki ettirmiyormus gibi varsayiliyor.

Ama tabi bu belli kalinliga kadar bu sekilde .kalinlik cok daha arttikca bu sefer dolgunun agirligi daha fazla olacak. Temel mantık bu sekilde :)



Çevrimdışı kremlingo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • +0/-0
    • E-Posta
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap
Dolgu yuksekligi arttikca yapiya gelen yukler lineer olarak artmiyor aslinda.
Cunku o dolgu gelecek yuku bir nevi sonumleyip alt taraftaki yapiya etki ettirmiyormus gibi varsayiliyor.

Ama tabi bu belli kalinliga kadar bu sekilde .kalinlik cok daha arttikca bu sefer dolgunun agirligi daha fazla olacak. Temel mantık bu sekilde :)

Evet.Bu konuda şüphesiz aynı fikirdeyiz.Sadece bunun matematiksel hesabı konusunda yardımcı olabilecek misiniz ? AASHTO ya göre 60 cm e kadar olan dolgu yüksekliğinde üzerindeki hareketli yük profili aynen aktarılmasını öngörüyor.60-240 cm arasında ise profilin eşlenik yayılı yük olarak aktarılması belirtilmiş.Ben bu yükü yapı üzerine aktarımı konusunda sıkıntı  yaşıyorum.Tren raylarından traverse oradan dolguya ve son olarak yapıya nasıl aktaracağım konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim.İlk gönderide attığım resimlerde yük ve yük aktarım profili belirtilmiş.Katar yükünü hat ekseni boyunca yapıya nasıl yansıtmış onu anlayamadım.



Çevrimdışı erenahmet95

  • Azimli
  • ****
    • İleti: 57
    • +0/-0
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor Üye Ol veya Giriş Yap
Dolgu yuksekligi arttikca yapiya gelen yukler lineer olarak artmiyor aslinda.
Cunku o dolgu gelecek yuku bir nevi sonumleyip alt taraftaki yapiya etki ettirmiyormus gibi varsayiliyor.

Ama tabi bu belli kalinliga kadar bu sekilde .kalinlik cok daha arttikca bu sefer dolgunun agirligi daha fazla olacak. Temel mantık bu sekilde :)

Evet.Bu konuda şüphesiz aynı fikirdeyiz.Sadece bunun matematiksel hesabı konusunda yardımcı olabilecek misiniz ? AASHTO ya göre 60 cm e kadar olan dolgu yüksekliğinde üzerindeki hareketli yük profili aynen aktarılmasını öngörüyor.60-240 cm arasında ise profilin eşlenik yayılı yük olarak aktarılması belirtilmiş.Ben bu yükü yapı üzerine aktarımı konusunda sıkıntı  yaşıyorum.Tren raylarından traverse oradan dolguya ve son olarak yapıya nasıl aktaracağım konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim.İlk gönderide attığım resimlerde yük ve yük aktarım profili belirtilmiş.Katar yükünü hat ekseni boyunca yapıya nasıl yansıtmış onu anlayamadım.

Sizi yanlışta yönlendirmek istemem. Bildiğim kadarını söyliyeyim. Yukarıdan gelen hareketli yükler hesaplandıktan sonra bu hareketli yüklerin sursarj etkileri hesaplanıp yapıya o şekilde etki ettiriliyor.

Bende menfez,metro istasyonu gibi yapıların modellemerini yapan şirkette stajda bulundum. Orada yaptığımız şey şuydu yapıya etki eden q yükleri hesaplanıyor daha sonra surşarj etkileri hesaplanıyor. SAP2000 de area lara joint pattern ile yükleme yapılıyor.

Tabi siz menfezlerinizi 3 boyutlumu çözüyorsunuz 2 boyutlumu çözüyorsunuz bilmiyorum.

Eğer 4.7 ton/m etki ediyor ise benim kendi şahsi fikrime göre ,2 boyutlu çözüm de menfezin üst döşemesine 4.7 ton/m etki ettirip bu yükün surşarj etkisinide hesaplayıp yan perdelere etki ettirirdim.


Umarım yardımcı olabilmişimdir. :)