Ekm 01, 2025, 05:51 öö

Haberler:

YENİ FORUM SİTEMİZ ÜZERİNDEN DEVAM EDİLECEKTİR.
TIK TIK


BELEDİYE İNŞAAT MÜHENDİSLERİ

Başlatan ahmettt, Oca 06, 2020, 11:40 öö

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Statik00

Hocam hayılırlı çalışmalar Öncelikle.

Yapı denetimsiz ruhsatı ölmüş ve yarım kalan inşaatlarda bys<3 iken bakanlıktan yazı alıp Geçici TGU3a belgesi ile hocalar denetim yapmakta. Etaps veya sap gibi programlarda yapılan çözümlemeler veya sta4cad ve idecad gibi programlarda detaylı kontroller yapılamıyor hesap raporunda yer alan çıktı değerleri neyse onları kontrol edebiliyoruz sadece lisanslı programlar olmadığı için detaylı kontrol sağlayamıyoruz. Yerinde ise güçlendirmeler ve yapı bittikten sonra kontrollere gittiğimiz için güçlendirme varsa onu da çıplak gözle göremiyoruz. Burada ise fenni mesul ve Tasarım gözetmeninden uygulama takibi ve uygulamanın yapılma aşamaları için video resim gibi evraklar alarak mesken için malzemenin uygulama şartlarına esas rapor hazırlatıyoruz.

Ne yazık ki aslında sahada uygulaması elzem olan durumları bu şekilde evrakla vb. uygulamalarla tarafımızca teyit etmek zorunda kalıyoruz işin ne kadar önemli olduğunu asıl sorumlu olan arkadaşlar farkında olmuyor. Bazen hocalarımız dahi imza attığı şeylerin farkında olmadığını düşünüyorum. Bizler belediye çalışanı olarak bu tür projelerde meskenin imara uygunluğu haricinde ve projenin uygunluğu haricinde pekte bir işlem yapamıyoruz. Bu durumda ne gibi sorumluluklarımız var hocam yaptığımız uygulama en azından projedeki güçlendirmeleri yaptırabilmek ve denetimini sağlamak için yeterli midir?

ÇELİKKOLLU

Alıntı yapılan: Statik00 - Ara 30, 2024, 09:16 ööHocam hayılırlı çalışmalar Öncelikle.

Yapı denetimsiz ruhsatı ölmüş ve yarım kalan inşaatlarda bys<3 iken bakanlıktan yazı alıp Geçici TGU3a belgesi ile hocalar denetim yapmakta. Etaps veya sap gibi programlarda yapılan çözümlemeler veya sta4cad ve idecad gibi programlarda detaylı kontroller yapılamıyor hesap raporunda yer alan çıktı değerleri neyse onları kontrol edebiliyoruz sadece lisanslı programlar olmadığı için detaylı kontrol sağlayamıyoruz. Yerinde ise güçlendirmeler ve yapı bittikten sonra kontrollere gittiğimiz için güçlendirme varsa onu da çıplak gözle göremiyoruz. Burada ise fenni mesul ve Tasarım gözetmeninden uygulama takibi ve uygulamanın yapılma aşamaları için video resim gibi evraklar alarak mesken için malzemenin uygulama şartlarına esas rapor hazırlatıyoruz.

Ne yazık ki aslında sahada uygulaması elzem olan durumları bu şekilde evrakla vb. uygulamalarla tarafımızca teyit etmek zorunda kalıyoruz işin ne kadar önemli olduğunu asıl sorumlu olan arkadaşlar farkında olmuyor. Bazen hocalarımız dahi imza attığı şeylerin farkında olmadığını düşünüyorum. Bizler belediye çalışanı olarak bu tür projelerde meskenin imara uygunluğu haricinde ve projenin uygunluğu haricinde pekte bir işlem yapamıyoruz. Bu durumda ne gibi sorumluluklarımız var hocam yaptığımız uygulama en azından projedeki güçlendirmeleri yaptırabilmek ve denetimini sağlamak için yeterli midir?



Sorunuzun daha ziyade uygulamaya yönelim oldugu  kanaatine vardim ve bu baglamda sorunuzu cevaplayacagim.

Mevcut binalarda  en onemli husus bilgi duzeyi  durumu ve gerekli röleve ve kaboratuvar calismalari. 15.bolumde  mevcut binanin roleve sartkari, kac jarot alinacagi hasarli hasarsiz deney sartlari ve miktarlari son derece acık  okarak belirtilmis durumda. Belediye/idare olarak bu calismalari resimli, onayli istemek zorundasiniz ve dosyakamak zorundadiniz hatta bu dosyalarda ettiyenin  kac derece kivrildigi, kolonlardaki bindirme boylari dahi resim olarak   gorunmeli, yeterli kolon/kiris/perde siyrilmalarina ve  rontgenlerine  bakmalisiniz. Bu bilgilere gore   modelde gerekli azaltmalarin yapilip  yailmadigini  raporlarda gormelisiniz. Dediginiz gibi guclendirme projelerinde tasarim gozetmeni olmali ve tasarim  gozetmeni yetetli sartlari saglamali, bu kisinin  yeterli olup olmadiginada  belediye/idare karar  verir. Tasarim gozetmeni ruhsat   haric projelere/raporlara  imza  atmak zorunda bunlarin kontrolude idareye/belediyeye ait. Uygulamada ise belediye/idare sorumlu degil, uygulamadsn yapi denetim sorumlu, belediyelerin uygulama kontrol yetkileri, ruhsata vize yetkileri de yok, bu baglamda belefiyeye sorumluluk(uygulamada) gorunmuyor.

Brnokt

Hocam tekrar merhabalar, imar yönetmeliği gereği müvekkilin cezasının onanacağı cevabını vermiştiniz fakat o yönetmelik 2018 yılında gelmiş müvekkilimin proje tasdik onayı 2014 yılında bu yönetmelik henüz çıkmadan önce ayrıca müvekkilim projeyi onayladıktan 3 gün sonra belediyeler ayrılıyor sorumluluk başka bir belediyeye geçiyor yani Müvekkilim 2000 yılında Ş İl belediyesinde 4857 sayılı yasaya tabi işçi statüsünde çalışmaya başlamıştır. 6360 sayılı yasa ile Ş ili büyükşehir belediyesi olunca valilik bünyesinde kurulan devir tasfiye ve paylaştırma komisyonu kararıyla il belediyesinin bazı personelleri yeni kurulan ilçe belediyelerine dağıtılmıştır.imar işlerini yürütmek üzere bazı personeller h belediyesine devredilmiştir.Ancak müvekkilim devredilen personeller arasında değildir. Müvekkilim Ş büyükşehir belediyesi personeli olarak çalışmaya devam etmiş ve hiçbir zaman h belediyesi personeli olmamıştır.Müvekkilim 28 mart 2014 tarihinde yapı ruhsatı için kendisine sunulan taşıyıcı sistemleri gösteren statik projeyi incelemiş ve yapı denetim tarafından yapım aşamasında kontrol etmesi şartıyla onaylamıştır.Zaten Taşıyıcı özelliği olmayan parapetin hesaplarının dosyada olmaması gerekirdi. 3 gün sonra yerel seçimlerle birlikte h ilçe belediyesi tüzel kişiliğine kavuşmuş ve tüm yetki ilçe belediyesine geçtiğinden müvekkilimin yapım aşamasında yapıya müdahale etme,denetleme imkanı yasal olarak imkansız hale gelmiştir. Bu nedenle olayla illiyet bağı kopmuş olduğundan ceza verilmemesi gerektiğini düşünüyoruz bu konuda yorumunuz ne olur acaba yorumunuz çok kıymetli şimdiden çok çok teşekkür ediyorum

ÇELİKKOLLU

Oca 07, 2025, 10:26 öö #18 Son düzenlenme: Oca 07, 2025, 10:28 öö ÇELİKKOLLU
Alıntı yapılan: Brnokt - Oca 07, 2025, 09:01 ööHocam tekrar merhabalar, imar yönetmeliği gereği müvekkilin cezasının onanacağı cevabını vermiştiniz fakat o yönetmelik 2018 yılında gelmiş müvekkilimin proje tasdik onayı 2014 yılında bu yönetmelik henüz çıkmadan önce ayrıca müvekkilim projeyi onayladıktan 3 gün sonra belediyeler ayrılıyor sorumluluk başka bir belediyeye geçiyor yani Müvekkilim 2000 yılında Ş İl belediyesinde 4857 sayılı yasaya tabi işçi statüsünde çalışmaya başlamıştır. 6360 sayılı yasa ile Ş ili büyükşehir belediyesi olunca valilik bünyesinde kurulan devir tasfiye ve paylaştırma komisyonu kararıyla il belediyesinin bazı personelleri yeni kurulan ilçe belediyelerine dağıtılmıştır.imar işlerini yürütmek üzere bazı personeller h belediyesine devredilmiştir.Ancak müvekkilim devredilen personeller arasında değildir. Müvekkilim Ş büyükşehir belediyesi personeli olarak çalışmaya devam etmiş ve hiçbir zaman h belediyesi personeli olmamıştır.Müvekkilim 28 mart 2014 tarihinde yapı ruhsatı için kendisine sunulan taşıyıcı sistemleri gösteren statik projeyi incelemiş ve yapı denetim tarafından yapım aşamasında kontrol etmesi şartıyla onaylamıştır.Zaten Taşıyıcı özelliği olmayan parapetin hesaplarının dosyada olmaması gerekirdi. 3 gün sonra yerel seçimlerle birlikte h ilçe belediyesi tüzel kişiliğine kavuşmuş ve tüm yetki ilçe belediyesine geçtiğinden müvekkilimin yapım aşamasında yapıya müdahale etme,denetleme imkanı yasal olarak imkansız hale gelmiştir. Bu nedenle olayla illiyet bağı kopmuş olduğundan ceza verilmemesi gerektiğini düşünüyoruz bu konuda yorumunuz ne olur acaba yorumunuz çok kıymetli şimdiden çok çok teşekkür ediyorum


4734  sayılı  yapi denetim kanununa gore ilgili idarelerin insaatlari kontrol yetkisi,  ruhsatlara herhangi bir vize yetkisi  bulunmamaktadir.  6.Subat 2018 de  ilgili yonetmelige   eklenen madde ile  belli  bir tecrubeye sahip   muhendisin projeyi incelemesi eksikleri  bildirmesi istenmistir.  Anladigim kadariyla  ruhsat onay tarihi  2014   ve dolayisiyla 2018 deki bu  karardan once.  Bahsettiginiz tarihlerde  proje denetlemedeki  tek yetkili de yapi denetim firmalari idi zaten yapi denetim kanunu da  bu yetkiyi belediyelerden alip daha profesyonel  kisilere verilmesi icin ciksrilmisti. Daha sonra belli tuzel kisiliklerin itirazi  ile yargi 2018  deki o maddeyi koydu.  Ruhsat imza tarihi  dusunuldugunde belediye personelinin   statik anlamda yapi denetimce uygun bulunan bir projeyi bahsettiginiz anlamda  inceleme ve denetleme  yetkisi yok(2014) . Yetkisi olmayinca dogal olarak sorumluluk dogmaz.  Yerinde imalat anlaminda o gunde  bugunde zaten ilgili  idareler insaatlari kacak insaat vb sikayet  haricinde   denetleyemez, uygunluk vizesi veremez.  Son verdiginiz  bu bilgiler  işığinda ilgili muhendisin ceza almamasi gerekir.

Brnokt

Hocam çok çok teşekkür ederim.Yorumlarınız bizler için çok kıymetli iyiki sizin gibi alanında uzman değerli hocalarımız var da bizleri bu bilgilerle aydınlatıyorsunuz sağolun varolun eksik olmayın. Saygılar..