Keyifli Forumlar

Sorular sorun, Cevapları bulun ve Türkiye'nin dört bir yanındaki topluluğumuzla bağlantı kurun.

Medeniyet Mühendisleri Forums Ahmet Çelikkollu Betonarme Elemanlar İçerisinde Ahşap Kullanımı

  • Betonarme Elemanlar İçerisinde Ahşap Kullanımı

    Posted by on 23 Temmuz 2025 at 22:08

    Hayırlı günler hocam. 1 metre uzunluğundaki saçaklar için tel takviye yerine çıta çakılmış. Bu şekildeki bir imalata nasıl bakmalıyız? Beton içerisine çıta olur mu? Aynı şekilde kolon içerisine konulan takozun ahşap olma durumuna izin vermeli miyiz? Demir donatıdan parçalar kesilip takoz niyetine konulduğunda kalıba zarar veriyor. Bunun için uygun çözüm nedir?

    Ahmet Celikkollu replied 10 months, 2 weeks ago 2 Members · 1 Reply
  • 1 Reply
  • Ahmet Celikkollu

    Member
    24 Temmuz 2025 at 08:28

    Merhaba

    Bu tip uygulamalar TEHLIKELI ve yanlış uygulamalar. Ahsap koydugunuz yeri adeta beton da olusan bir bosluk gibi düşünün. Kolonda/kiriste bir beton boslugu olusturdunuz. Bu tip durumlarda kalin donati kullanabilirsiniz. Kalibin zarar görmesi, depremde binanin zarar gormesinden daha hayırlidir. Biraz daha ileriye gideyim, kalibin tabaninda talaş bile olmamali iyice temizlenmeli.

Log in to reply.