Medeniyet Mühendisleri › Forums › Ahmet Çelikkollu › Spektrum
Spektrum
Posted by charli on 19 Nisan 2025 at 22:12Merhaba Ahmet hocam ivme spektrumu neden 0.4 ile başlıyor
Ahmet Celikkollu replied 1 year, 1 month ago 2 Members · 1 Reply- 1 Reply
Dikkat edin , Spektrumda baslangiç noktasi, periyodun sıfir oldugu nokta o noktadir. Periyodun sıfır oldugu nokta ne demektir? Yer ivmesi demektir, kabaca deprem ivmesi demektir. Yer ivmesi binada olusan/olusacak max ivmenin yaklaşık yuzde 40 idir. Bu yuzden orasi 0.40Sds dir.
Log in to reply.